Wie wir schon bereits in dieser Woche berichtet haben, hat sich Nintendo auf die Veröffentlichung von Patch 1.1.6 zu Super Smash Bros. für den Nintendo 3DS und die Wii U vorbereitet; jetzt ist das Update verfügbar.
Nur Bayonetta wird mit dem Patch verändert. Die konkreten Anpassungen seht ihr hier:
Dtilt
Hitbox sizes 3.5 -> 2.8
Fair
Hit 1 damage 3.8 -> 3
Hit 2 damage 2.8 -> 2.2
Hit 3 KBG 82 -> 68, x1.2 frame speed multiplier added to frame 29 (presumably means 1f later autocancel/2f later FAF, but these don’t always translate to ingame as expected)
Dair landing
KBG 140 -> 135
Afterburner Kick
All hitboxes: SDI multiplier 1 -> 2
Early hit KBG: 40 -> 50
Middle hit KBG: 30 -> 38
Late hit KBG 100 -> 112
Afterburner Divekick
Damage 8 -> 6.5
Angle 80° -> 60°
Hitbox size 6.5 -> 4.5
SDI multiplier 1 -> 2
Afterburner Divekick landing
SDI multiplier 1 -> 2
Witch Twist
All hitboxes: SDI multiplier 1 -> 2
Early middle hit
Upper hitbox KBG/WKB 100g/160w -> 97g/140w
Upper hitbox Ypos 24 -> 21
Both hitbox sizes 8 -> 7
Middle middle hit
Upper hitbox Ypos 24 -> 21
Both hitbox sizes 8 -> 7
Late middle hit
Upper hitbox Ypos 24 -> 21
Lower hitbox WKB 160 -> 135
Both hitbox sizes 8 -> 7
Last hit (first use)
KBG/BKB 105g/50b -> 80g/55b
Hitbox size 9 -> 8.5
Y’pos 20 -> 19
Last hit (second use)
KBG 30 -> 50
Hitbox size 9 -> 8.5
Y’pos 20 -> 19