Sony haben ihr neuestes Projekt Leonardo vorgestellt. Der Controller wurde entwickelt, um Barrieren zu beseitigen und Spielern mit Behinderungen dabei zu helfen, einfacher, komfortabler und länger PlayStation 5 zu spielen. So lassen sich die Tasten auf jede unterstützte Funktion programmieren und mehrere Tasten können derselben Funktion zugeordnet werden. Desweiteren können drei Nutzerprofile erstellt und gespeichert werden.
Wann genau der Controller erscheint, wurde noch nicht verraten, aber Sony freut sich darauf in kürze weitere Informationen und Starttermin preiszugeben.
Nachfolgend findet ihr Bilder und ein Video von Project Leonardo.
Project Leonardo is part of the PS5 product family and is based on the same design concept. We were inspired by the idea of all players enjoying the world of PlayStation together. Our team tested over a dozen designs with accessibility experts, looking for approaches that would help address key challenges to effective controller use. We finally settled on a ‘split controller’ design that allows near free-form left/right thumbstick repositionability, can be used without needing to be held, and features very flexible button and stick cap swapping. “Because players can customize Project Leonardo according to their needs, there is no one ‘right’ form factor. We want to empower them to create their own configurations. The controller can also flexibly accept combinations of accessibility accessories to create a unique aesthetic. I am excited that the design will be completed through collaboration with players rather than presenting them with a single form factor. – So Morimoto, Designer, Sony Interactive Entertainment
Akzeptiere den Cookiebanner und reloade um Inhalt zu sehen