Das neuste Game der Ratchet & Clank-Serie ist erst seit knapp einer Woche im Handel verfügbar, schon sind die ersten zwei Bugfix-Updates mit den Versionsnummer "Version 1.001.003 und 1.001.004 da: Das Entwicklerstudio Insomniac Games hat sich um einige kleinere Fehler im Game gekümmert und zudem allgemein die Game-Performance verbessert.
Zudem hat man die 120 Hz-Display Output-Funktion im Performance-Modus ausgeschaltet, da die Funktion im Zusammenhang mit einigen Monitore zu visuelle Probleme führte. Man arbeitet aber bereits daran, die Funktion im späteren Verlauf via Software-Update wieder einzuführen. Der Changelog beider Updates sieht wie gefolgt aus:
General Fixes & Polish
Improved general game stability
General Fixes & Polish
- Improved general game stability
- Prevented players from getting stuck if a weapon video does not play
- Addressed an issue where the player could become stuck during the Phantom chase
- Addressed an issue where Rivet could spawn without the hammer
- Addressed an issue where Rivet could become stuck after collecting Zurpstones in Challenge Mode
- Various additional fixes
Disabled automatic 120 Hz display output in Performance modes: Prior to this update, if "Enable 120 Hz Output" was set in the system settings, using the Performance RT or Performance mode would auto-detect a 120 Hz-capable display and use a 120 Hz output mode.
While this did not change the game's frame rate, it did reduce input latency by ~8 ms. However, entering this mode introduced visual compatibility issues with some displays that we didn't feel comfortable imposing automatically on players. We're exploring ways to re-introduce this input latency reduction feature in a future update.