Microsoft hatte bereits in der Vergangenheit oft und gerne über das Abwärtskompatibilität-Programm der Xbox Series S und X geredet. Man hatte auch zum Launch der beiden Next Gen-Konsolen über einige Aufwertungen der Abwärtskompatibilität für die Zukunft versprochen. (Wir berichteten).
Einer dieser Versprechen hat Microsoft jetzt via Xbox Wire-Blog offiziell verkündigt - die sogenannte "FPS-Boost"-Option. Vereinfacht ausgedrückt ermöglicht die "FPS-Boost"-Option eine Aufstockung der Framerate für einige abwärtskompatible Games an. So läuft beispielsweise das Games New Super Lucky’s Tale mit 120 FPS, das Game UFC 4 wird durch die Option von 30 auf 60 FPS aufgewertet. Zum Start werden folgende fünf Games bereits unterstützt: Far Cry 4, New Super Lucky’s Tale, Sniper Elite 4, UFC 4 und Watch Dogs 2.
Microsoft will die neue Option zudem in die Xbox System-Oberfläche integrieren: Durch ein kommendes Firmware-Update soll dann der Spieler sofort erkennen können, ob die Option aktiviert ist oder nicht. Für die Zukunft will Microsoft zudem weitere abwärtskompatible Games ankündigen, die das neue Feature unterstützen.
As we detailed in October, with the increased CPU, GPU and memory from our new consoles, all of your existing games look and play better. With certain titles, we can make the experience even better, all with no work required by the developer, and no update needed by the gamer.
To that end, the backward compatibility team has developed FPS Boost, which employs a variety of new methods for nearly doubling (and in a few instances, quadrupling) the original framerate on select titles. Higher, steadier framerates make games visually smoother, resulting in more immersive gameplay.
We partnered closely with developers to enhance the experience while maintaining the game’s original intent. And while not applicable to all games, these new techniques can push game engines to render more quickly for a buttery smooth experience beyond what the original game might have delivered due to the capabilities of the hardware at the time.
We partnered closely with developers to enhance the experience while maintaining the game’s original intent. And while not applicable to all games, these new techniques can push game engines to render more quickly for a buttery smooth experience beyond what the original game might have delivered due to the capabilities of the hardware at the time.