Anfang November ist das Gaming/Entwickler-Magazin Wireframe ofiziell gestartet. Das Magazin wird von den Organisationen Raspberry Pi Press bzw. Raspberry Pi Trading Ltd. gepflegt, umfasst Gaming-Nachrichten und setzt auch den Fokus auf Entwickler/Entwicklerstudios.
Heute ist nun die zweite Ausgabe erschienen. Wie auch die erste Ausgabe lässt sich das Magazin in PDF-Format von der offiziellen Webseite herunterlanden. Für Papierfreunde gibt es auch eine Abo-Möglichkeit.
In Wireframe issue two, BioShock 2 director Jordan Thomas talks us through his new co-op horror game, The Blackout Club; Battlefield V director Lars Gustavsson opens up about his pre-launch anxiety and anticipation, and we look at how analogue RPGs are adapted into video games.
- Mike Bithell on the changing shape of game design
- How Capcom's Mega Man has moved with the times
- The maths behind matchmaking and video game economics
- Hideo Kojima: Japan's foremost video game auteur profiled
- Mike Bithell on the changing shape of game design
- How Capcom's Mega Man has moved with the times
- The maths behind matchmaking and video game economics
- Hideo Kojima: Japan's foremost video game auteur profiled