Keiji Inafune von Capcom hat eine sehr interessante Aussage bezüglich der Leistung der Xbox 360 und dem kommenden Kracher aus dem Hause Capcom gemacht. Demnach steckt noch einiges in der Xbox 360. Man habe wahrscheinlich nur rund 60% der möglichen 360-Leistung bis jetzt erschöpft.
Wie aber auch schon in der vergangenen Generation, sagt er, dass man das wahre Potential erst nach einigen Jahren und mit der wachsenden Erfahrung mit dem System nutzen kann.
"We've probably only hit about 60 per cent of the Xbox 360's potential," says Keiji Inafune, reclining in a Bruce Campbell shirt up in Capcom's lofty meeting area, overlooking the throng of the E3 showfloor. Speaking to us through a translator, Inafune talks of his admiration for Microsoft's next-generation format and brushes off the suggestion, put forward by one of the handful of press joining us for a chat, that early titles haven't lived up to the pre-launch bluster. "It's very cyclical," he says of game development. "The more years you study a platform, the better you get. Some of the games you'll see in three of four years will be truly amazing."