Masahiro Sakurai, der Mann der für das Projekt 'Kid Icarus Uprising" verantwortlich ist, gab in einem Interview ein paar Details zu Kid Icarus Waffen bekannt.
Er erklärt, dass es jede menge Waffen mit den unterschiedlichsten Einsatzmöglichkeiten gibt. Hier das Zitat:
[i]"One thing I can talk about is that Pit uses a lot of weapons and this is a very important aspect of the game.
There's a wide variety of very different types of weapons. Each one is very unique and presents a wide range of gameplay possibilities and a multitude of ways to approach different enemies with different weapons."[/i]
Desweiteren gab er ein paar Dinge zum Kampfsystem preis, wie etwa, dass Kid Icarus die Wahl zwischen Schiessen (also Fernkampf) und Schlagen (Nahkampf) hat, wobei letzteres nur für den Kampf am Boden nutzbar ist. Ausserdem kann man bei Fernangriffen zwischen aufgeladenen Schüssen oder schnell aufeinanderfolgende Schüssen wählen. Hier das Zitat dazu:
"There's also two types of attacks - shooting for long range attacks and striking to be used for short range attacks on the ground. For the shooting attacks, you can also choose between charge shots and consecutive shots. All of this weapon variation makes you feel like you're playing the game with a brand new character because the feel is so varied when you use different weapons."