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Thema: Xenoblade Chronicles 2

  1. #526
    L04: Amateur
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    Muss man für den zweiten Teil die Wii Fassung gezockt haben oder kann man sich die Story irgendwo durchlesen bzw. direkt durchstarten ohne viel zu verpassen?

  2. #527
    Consolewars Special Operations Avatar von Atram
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    Zitat Zitat von comatose Beitrag anzeigen
    Muss man für den zweiten Teil die Wii Fassung gezockt haben oder kann man sich die Story irgendwo durchlesen bzw. direkt durchstarten ohne viel zu verpassen?
    Nein muss man nicht, stell es dir wie bei FF vor wo immer eine neue Story kommt mit Referenzen.
    „Von meiner Blutprobe könnten die Bullen ein Betriebsfest machen!“

  3. #528
    L99: LIMIT BREAKER Avatar von Harlock
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    Zitat Zitat von comatose Beitrag anzeigen
    Muss man für den zweiten Teil die Wii Fassung gezockt haben oder kann man sich die Story irgendwo durchlesen bzw. direkt durchstarten ohne viel zu verpassen?
    Man muss es nicht gespielt haben, wenn man die Möglichkeit hat sollte man es aber nachholen, ist ein absolut tolles RPG. Vielleicht kommt es ja zukünftig auch in die VC der Switch.

  4. #529
    L12: Crazy Avatar von Yuu
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    Zitat Zitat von comatose Beitrag anzeigen
    Muss man für den zweiten Teil die Wii Fassung gezockt haben oder kann man sich die Story irgendwo durchlesen bzw. direkt durchstarten ohne viel zu verpassen?
    Ehrlich gesagt würde ich XC abseits davon, dass XC 2 eine neue Geschichte bieten wird, als ein Muss bezeichnen. Gerade wenn man auch Rollenspiele mag. Denn XC ist eines der besten Spiele, die ich spielen durfte, wenn nicht sogar das beste Wii-Spiel imho.

  5. #530
    L15: Wise Avatar von Miku90
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    Jap Xenoblade Chronicles sollte man schon gespielt haben. Wer es nicht tat ist kein Gamer

  6. #531
    ist verwarnt
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    Zitat Zitat von Miku90 Beitrag anzeigen
    Jap Xenoblade Chronicles sollte man schon gespielt haben. Wer es nicht tat ist kein Gamer
    Zählt angespielt auch?

  7. #532
    Moderator Avatar von SuperTentacle
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    Zitat Zitat von TheGame Beitrag anzeigen
    Zählt angespielt auch?
    Dank den Prozentzahlen bei den PS4 Trophies sieht man ja das je nach Spiel die meisten Gamer heutzutage Spiele anspielen aber nicht durchspielen. Kein Wunder das alle so große Backlogs haben!^^

    Also zählt es!^^

    - Splatoon 2 - Super Mario Odyssey - Die Ballade der Recken -


  8. #533
    L99: LIMIT BREAKER Avatar von Harlock
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    Zitat Zitat von TheGame Beitrag anzeigen
    Zählt angespielt auch?
    Nein! Ich hatte es damals auch nur angespielt, was ein Fehler war, man braucht ne Weile bis man reinkommt (Aber zumindest hatte ich es finanziell unterstützt). Spiele es jetzt richtig und das Spiel ist trotz der veralteten Grafik 1000 mal besser als alle modernen Tales of und Final Fantasy Games.
    Geändert von Harlock (20.06.2017 um 16:16 Uhr)

  9. #534
    L99: LIMIT BREAKER Avatar von Harlock
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    Zitat Zitat von Provence Beitrag anzeigen
    Welchen Sinn sollen Hosen denn schon bezwecken? Weg damit .
    In der Welt gibt es nunmal Diver, die vermutlich in das Wolkenmeer eintauchen (das sogar Ebbe und Flut hat), dafür werden die Klamotten gedacht sein, inkl. dem "Taucherhelm".

  10. #535
    L11: Insane
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    Kann man angespielt haben muss man aber nicht durchspielen bei mir war die Luft beim
    Spoiler! Show
    völlig draußen. Ich werde dem Titel aber irgendwann zu ende spielen

  11. #536
    L11: Insane Avatar von Frog24
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    Interview mit Takahashi, wo er viele Informationen preis gibt (ist sehr lesenswert!)

    https://www.reddit.com/r/Xenoblade_C...uya_takahashi/

    Hmm Rex (der MC) ist also älter, als er aussieht? ^^ Hört sich sehr gut, dass mit Sidequests gibt Hoffnung (in Xenoblade 1 waren sie mit einer Ausnahme nur eintönig) - aber den Artstyle-Wechsel verstehe ich immer noch nicht...

    Edit. Hier auch eins mit GameSpot: https://www.gamespot.com/articles/a-...00-6451138/​
    Geändert von Frog24 (24.06.2017 um 12:09 Uhr)

  12. #537
    L15: Wise Avatar von Miku90
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    Keine Daten-Pakete geplant. Na gut so, bei der geringen Menge am internen Speicher.

  13. #538
    Moderator Avatar von SuperTentacle
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    Die waren doch eh nur wegen dem langsamen Disc Medium nötig.

    - Splatoon 2 - Super Mario Odyssey - Die Ballade der Recken -


  14. #539
    L14: Freak Avatar von Aya
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    Für mich ein MUST HAVE! Genau wie der Vorgänger falls der wirklich für die Switch kommt.
    http://www.consolewars.de/messageboard/image.php?type=sigpic&userid=25473&dateline=150515  1608

  15. #540
    L99: LIMIT BREAKER Avatar von Harlock
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    Eine Auswahl aus den Interviews (Neogaf):
    http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1396468

    Some highlights from the Gamespot interview:


    During the Nintendo Treehouse presentation at E3, you mentioned the idea of the drama that exists in real life between people, and how that's the key focus for what you want to deliver in Chronicles 2. I'm curious if you could speak to that a little bit more.

    In terms of the drama between humans and previous games, this game has the name "Xeno." Like I mentioned, it's about differences or something out of the ordinary. Just take for example all of us in this room, we're all from different places, and we are different personalities, and the way we think is different. To gather all of those people into one place, I think there is both positive and negative that can come out of that...Looking at a bigger scale, it can be survival of the fittest or things on a country-based scale, like invasion, something like that.

    In this game world that we're trying to create, there are these enormous beings called Titans that people live on and, that's their land. But their land, the Titans, are dying. Once they die, they sink into the cloud sea, so all these people are going to lose their land. They're not going to be able to survive, and I think when you look at it in the real world, I think something like that, something similar happens where there is a lot of competition for resources in the world we live in right now.

    Relatively speaking, the United States or Japan are wealthy countries where people live comfortably, but on the other side there are countries that are very poor where people are struggling and suffering. Trying to think about what can we do for all of us to live together well and how can we do that is something that I think about when I'm trying to create games like this.

    You definitely have a very distinguished career and a history of making games that mean something to a lot of people. I'm curious if you can pick one--what is the game from your past that means the most to you?

    I think for me, all of them. The reason I say that is when I'm creating games, and once we complete a game, there's always this phase of post-mortem where I think to myself, "I could have done this better, or I could have changed that." It's not limited to just what I think of it. I also take in some of the players' feedback and other people's thoughts and think about, "Maybe if I do this next, people will enjoy it more. Maybe if I do that or change this, it would turn out better."

    It's the cycle I go through for every game that I am a part of. If we started with Xenogears, there is a post-mortem that happened there that I put to use in Xenosaga. Then we went into a different title and then to Xenoblade and to X. It's just a reiterative cycle. To me, every single game is an opportunity to learn, and it's also an opportunity to challenge myself.

    What step in the cycle does Xenoblade Chronicles 2 represent?

    I think in terms of Xenoblade 2, there's always--like I mentioned--things that I wished I could have done or thought I should have done differently. I feel like Xenoblade 2 is my opportunity and my way to put all of that into reality. I say all of that, but I probably can't do everything in that title, and I'm sure that when this game is done, I'll have more post-mortem things to think about and more changes and different things that I'd like to do. That'll be carried out to the next title, whatever it is that I work on. It's this cycle that really keeps me going, but obviously if you're stuck on one point, you can't move forward, and the game will never be made, so there's certain times where you have to kind of draw the line and say, "This is how far I'm going to go this time. Whatever is left, I'll carry it on to the next game." That's kind of how I see it, but Xenoblade 2 is kind of like a culmination of all the things that I have done--and would like to have done--from my past.




    Some highlights from the translation of the Gamekult interview:



    Was Xenoblade 2 in developpement for Wii U before moving to Switch ? And what lessons did you learn with the developpement of XCX ?

    It was a Switch exclusive from the beginning. As you know, XCX was made to be an open world game, and we mostly learned the cost of this kind of projects (laughs). By applying the acquired knowledge to a more linear experience, we had a better idea when it came to ressource management but also for optimization, and all the little details that allow us to better understand the magnitude of this world.


    Did you also alter the UI, particularly bloated in the previous episode ?

    Since the Switch has four face buttons on each Joy Con, we sought to made the control system more accessible and intuitive, so that you could realize actions without having to think about it. At least, that's what we're striving for. We also haven't planned to include touchscreen elements.


    Judging by the trailers, Xenoblade 2 comes back to a more childish visual style. Is your goal to target a wider audience, or can we assume the game will still adress mature themes ?

    Targeting a wider audience was one of our goals but we also wanted to make it so that characters had more facial expressions. Masatsugu Saito's character design is a way to make the protagonists more expressive. As for the story, we wanted to highlight the values of friendship in the first game, as well as Shulk's revenge, which was the driving force behind the plot. In this game, it's more about an initiatory journey and Rex's coming-of-age story.


    Speaking of Rex, what can you tell us about him ?

    He's clearly hot-blooded (nekketsu) like a character in a shônen manga but he's also older than he looks. When the story begins, he's been a Salvager for many years, helping the lost souls in the universe of Arst. He also lives in a world of adults, meaning he's a lot more mature than his apparence makes you think. The objective of Rex and his party is to go to Elysium, a sort of paradise. Those who live there know it is a legendary land, where everything seems to be perfect. Of course, the discovery of this place will be the driving force behind the main quest.



    Exploration was always one of the most important parts of the Xenoblade series, especially in XCX. Can we expect an even larger world on Switch ?

    Exploration will be even more important in Xenoblade 2. About the amount of places you will be able to discover and explore, I think we will go far beyond what Xenoblade X proposed. As you have been able to see in the trailer, you can expect to traverse a lot of varied environnements, some natural, some artificial, created by humans.

    Does that mean the game will allow us to go wherever we want, or will the exploration be more guided, like in the first game ?

    In the trailer, you've been able to see gigantic entities : the Titans. The player will traverse entire regions, towns and dungeons on the back of those gigantic monsters. The exploration on those creatures will be seamless. We could have made it so that going from one titan to another was seamless too, but going through the sea of clouds probably wouldn't have been fun, so we chose to make cuts for those transitions. In the game, as you've been able to see in the Treehouse Live, it's also possible to associate with Blades, beings that also are living weapons, and traverse those vast lands on their backs, even if they're not mounts in the traditionnal sense.


    What can you say about the combat system ?

    The main interest of the combat system is the association between Blades and Drivers, like Rex for exemple, and all the different builds that stem from all the different combinations possible. As we already mentionned, you can count on a lot of Blades, and all have their own skill tree, their own traits and even their own personality which makes them unique. As a result, it's possible to customize your character to adapt to various situations and various playstyles, which will be motivating for players.



    Is any multiplayer planned ?

    No, nothing planned there.



    Will we see the return of the affinity system to unlock various skills and sidequests ?

    There is of course the relationship between Blades and Drivers that is the main point of gameplay, as by nourishing them you will become stronger, unlock new skills, and so on. The game obviously has numerous sidequests, some dedicaced to developping characters, some dedicaced to developping the relationships between characters and their Blades, and some that will rely on NPCs that you will meet in town. Completing those particular missions will allow you to develop the town, to unlock new gear to buy, that kind of bonuses. Quest validation should be automatic in most cases, like in previous episodes : you don't have to go back to the quest giver to get the rewards. However, everything will depend of what kind of quest it is and the context in which you received it.



    What game made the strongest impression during your career ?

    It might not be the best moment, but I think the creation of the first Xenosaga was an especially difficult moment because it was done at the same time as the creation of Monolith Software. We had to handle the developpement and create a structure to handle employees, a multifaceted challenge. Xenogears is another game that comes to mind, as everyone on the team was a beginner. We all gained experience and matured together. Today, I think I can say our team is made of seniors, and everything seems easier.

    Xenosaga was planned to be 6 chapters long. Would you like to come back to the series to finish it one day if the opportunity presented itself ?

    If someone financed it, certainly (laughs).


    Von Anfang an als Switch Exclusive geplant, mehr unterschiedliche Regionen als in Xenoblade X, Ziel der Reise ist Elysium, wohl der einzige vermeintlich sichere Platz auf der Welt, da die Titanen/Länder der unterschiedlichen Völker sterben und im Nebelmeer versinken werden, Elysium scheint bereits bewohnt (die werden sich eventuell nicht über Neuankömmlinge freuen), Rex ist älter als er aussieht und erwachsener. Der Initiator der Reise ist dieses mal nicht Rache, Rex will halt das sagenumwobene Elysium erreichen.

    Takahashi hat vor kurzem Galaxy Express 999 als Inspirationsquelle erwähnt, in der Serie ist das vermeintliche "Paradies" nicht wirklich perfekt und die "Erlösung" hat für viele zu hohe Kosten. (Auf dem Zielplaneten werden Menschen in Roboter verwandelt um keine Kälte und Hunger mehr zu spüren, sie verlieren dabei ihre Seele und Menschlichkeit). Mal schaun ob hier was ähnliches vor sich geht.

    Kanns kaum erwarten, die Welt klingt super.
    Geändert von Harlock (24.06.2017 um 18:04 Uhr)

  16. #541
    L11: Insane Avatar von Frog24
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    Mehr Orte als X? Also wird es größer als X? Hmm... was gutes muss das nicht heißen (zumal das hier ein ehr lineares Spiel, wie XBC1, ist).

  17. #542
    L99: LIMIT BREAKER Avatar von Provence
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    Mehr Orte sagt doch nicht über die Größe aus.
    Zumal X jetzt nicht so viele Orte hatte .

  18. #543
    L11: Insane Avatar von Frog24
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    Zitat Zitat von Provence Beitrag anzeigen
    Mehr Orte sagt doch nicht über die Größe aus.
    Zumal X jetzt nicht so viele Orte hatte .
    5 Kontinente... Joa, da hatte eigentlich selbst XBC1 mehr Areale

  19. #544
    L99: LIMIT BREAKER Avatar von Provence
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    Eben.
    Von dem her ist diese Aussage absolut nichts sagend.

  20. #545
    L99: LIMIT BREAKER Avatar von Harlock
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    Zitat Zitat von Provence Beitrag anzeigen
    Eben.
    Von dem her ist diese Aussage absolut nichts sagend.
    Nichtssagend würde ich es nicht nennen, man kann dadurch von mindestens 5 besiedelten Titanen ausgehen und jeder wird andere Eigenschaften haben. Winzig werden sie wohl auch nicht.

  21. #546
    L20: Enlightened Avatar von Mudo
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    Es wird wie bei X mit den Kontinenten auch hier bei den Titanen innerhalb des Gebietes unterschiedliche Bereiche geben. Daher ist es auch nichtssagend ob X "nur" 5 Kontinente hatte. Diese waren in sich abwechslungsreich und hier wird es auch so sein.

  22. #547
    L99: LIMIT BREAKER Avatar von Provence
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    Ich würde es aussagekräftig finden, wenn man einen Vergleich zum Erstling gemacht hätte.
    Da gab es ja extrem viele Gebiete, selbst wenn man nur Bionis hinzuzählt.

  23. #548
    L20: Enlightened Avatar von Mudo
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    Sowohl XC1 als auch XCX hatten mehr als genug Gebiete also muss man sich da so oder so keine Sorgen um etwas machen.

  24. #549
    L14: Freak Avatar von zig
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    je öfter ich mir den trailer ansehe umso besser finde ich den art style. mittlerweile gefällt mir das alles sehr gut...

  25. #550
    L99: LIMIT BREAKER Avatar von Harlock
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    Langes Interview mit Takahashi auf time.com

    Ein wenig was zum Spiel (Heimatsuche, da die Titanen ihrem Ende entgegensehen, Zusammenleben zwischen Menschen und Blades; auf die Frage ob Elysium vom Weltenbaum Yggdrasil inspiriert ist: herauszufinden was Elysium wirklich ist soll überraschen, oder so ähnlich), Anekdoten aus Takahashis Vergangenheit (und Minderwertigkeitskomplex), wie Nomura zum Xenoblade 2 Charakterdesigner wurde (er hätte damals eigentlich schon für Takahashi arbeiten sollen, aber Sakaguchi hats versaut und Nomura Final Fantasy aufgebrummt; er fragte nun bei SE nach ob sie ihm Nomura geben, sie haben zu seinem Erstaunen einfach ja gesagt), dass Nintendo und Monolithsoft früh in der Gen ein Major RPG auf Switch wollten (war auch bei X geplant, aber X war schwierig zu entwickeln), dass das Spiel viel durch die Vorarbeit bezüglich X profitierte etc. (X ist ist wie ein Fundament auf dem das Spiel aufbaut, wird wohl die Engine meinen) Derzeit wohl kein X Port geplant, vielleicht nach Xenoblade 2. Und er kann nicht anders als große Spiele zu entwickeln, weil er selbst klein ist.

    Hier die ausführliche Version:

    Why 'Xenoblade Chronicles 2' Has a Character Designed by Tetsuya Nomura
    http://time.com/4848935/xenoblade-ch...s-2-interview/




    Monolith Soft founder Tetsuya Takahashi is obsessed with insanely grand things. The creator of the acclaimed Xeno series of thoughtful, metaphysics-tinged roleplaying games has an instinctive partiality for Homeric backdrops, Brobdingnagian beings and restive systems of play.

    There's a reason for this, says Takahashi, who spoke with TIME about his studio's forthcoming Nintendo Switch game Xenoblade Chronicles 2's themes and symbols, what it's like designing for Nintendo's new console, how Final Fantasy icon (and longtime Square Enix employee) Tetsuya Nomura wound up fashioning a character for the game, and why Takahashi can't stop creating gargantuan playgrounds.
    Geändert von Harlock (09.07.2017 um 03:00 Uhr)

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